愿你找到耳机里的Mr.Right

私人推歌。谢绝商业合作!

Writing's On the Wall - Sam Smith

我该如何残喘苟延,当你不在我身边。】

不得不说这真的是一首很适合在影院聆听的歌,骚姆的唱功我想不必多讲,只在屏幕亮起的一瞬间,弦乐声出来的那一刻,已然铸就了一种悲壮的回想,一种绝望的骄傲。

他的爱情,他的希望,他的瞳孔里永不熄灭的光,他的背影,他的一生,和他所有的荣耀都在他坠落的那一瞬间焕发出眩目的光芒,随着鲜血一直溶入大地和历史,直到化为一座永恒的丰碑。




歌词:

I've been here before
我曾经成功过
But always hit the floor
但却不免失败坠落
I've spent a lifetime running
用尽一生追逐
And I always get away
却总是不能停下脚步

But with you I'm feeling something
但你却让我找不到理由
That makes me want to stay
却想就此停留
I'm prepared for this
我为此准备已久
I never shoot to miss
我也从未有过失手
But I feel like a storm is coming
但风暴即将来临
If I'm gonna make it through the day
若我想要保全自己
Then there's no more use in running
那逃避也没有用
This is something I gotta face
而是勇敢面对和挑战自己
If I risk it all
若我冒险一试
Could you break my fall
你能否让这坠落停止
How do I live how do I breathe
我该如何残喘苟延
When you're not here I'm suffocating
当你不在我身边
I want to feel love run through my blood
我想要感受爱的存在爱的甘甜
Tell me is this where I give it all up
告诉我我是在何处失去了一切
For you I have to risk it all
为你我甘冒任何风险
Cause the writing's on the wall
即使这宿命在所难逃 我也绝不退却
A million shards of glass
记忆的无数碎片
That haunt me from my past
闪烁在我眼前 映照着从前
As the stars begin to gather
当星光愈渐璀璨
And the light begins to fade
灯光愈渐昏暗
When all hope begins to shatter
当所有希望烟消云散
Know that I won't be afraid
我知道我该变得勇敢
If I risk it all
若我冒险一试
Could you break my fall
你能否让这坠落停止
How do I live how do I breathe
我该如何残喘苟延
When you're not here I'm suffocating
当你不在我身边
I want to feel love run through my blood
我想要感受爱的存在爱的甘甜
Tell me is this where I give it all up
告诉我我是在何处失去了一切
For you I have to risk it all
为你我甘冒任何风险
Cause the writing's on the wall
即使这宿命在所难逃 我也绝不退却
The writing's on the wall
宿命难逃 我也会为你而坚决
How do I live how do I breathe
我该如何残喘苟延
When you're not here I'm suffocating
当你不在我身边
I want to feel love run through my blood
我想要感受爱的存在爱的甘甜
Tell me is this where I give it all up
告诉我我是在何处失去了一切
How do I live how do I breathe
我该如何残喘苟延
When you're not here I'm suffocating
当你不在我身边
I want to feel love run through my blood
即使这宿命在所难逃 我也会为你而坚决
Tell me is this where I give it all up
告诉我我是在何处失去了一切
For you I have to risk it all
为你我甘冒任何风险
Cause the writing's on the wall
如这墙上斑驳的字眼 只想让你看见


评论
热度(8)
© 时空港 | Powered by LOFTER